איך להימנע מתחושת צריבה בנרתיק

וגינה בריאה היא וגינה מאוזנת. כשהנרתיק מאוזן מיליוני בקטריות "חיות" בשלום זו עם זו אולם ברגע שהאיזון מופר גרד או תחושת צריבה מורגשים. צריבה בנרתיק יכולה להיות מאוד לא נעימה, לכן כדאי לך לדעת איך להימנע מן הגירוי והכאב המלווה אותו.

מה הגורמים לתחושת צריבה בנרתיק?

תחושת צריבה באזור האינטימי יכולה לנבוע ממס' גורמים:

  • וגינוזיס בקטריאלי.
  • פטרת הנרתיק.
  • גירוי בשל דטרגנטים, כימיקלים, בישום, צבע, חומרים משמרים וכד'.
  • אלרגיה.
  • אטרופיה נרתיקית - דלקת הנגרמת בשל הידקקות דפנות הנרתיק וחוסר לחות בנרתיק כתוצאה מירידה ברמות האסטרוגן. דלקת זו אופיינית לנשים בגיל המעבר.
  • היגיינה לקויה - גם רחצה מינימלית וגם רחצה אינטנסיבית ומוגזמת, כמו גם שימוש בסבון שאינו מותאם במיוחד לשימוש אינטימי, יכולות לפגוע בעור באזור האינטימי.
  • שינויים ברמות ה-PH בנרתיק.
  • שימוש באנטיביוטיקה
  • .
  • מחלת הסוכרת.
  • לבישת תחתונים מבד סינטטי ובגדים הדוקים מידי.
  • יובש בנרתיק וחיכוך בזמן חדירה היוצרים קרעים זעירים ברקמה הנרתיקית ובעור הפות.
  • גירוי הנגרם מקונדומים, קוטל זרע, חומרי סיכה, ואצל נשים מסוימות אפילו הזרע עצמו.

מניעה היא המפתח

הנה מספר המלצות שיעזרו לך להגן על הנרתיק שלך מפני גירוי או תחושת צריבה:

  • השתמשי בלחות לפני קיום מגע מיני.
  • סיכוך מספיק ישמש הגנה מפני היווצרות קרעים, שפשוף וכאב בעת קיום יחסי מין. השתמשי בלחות לנרתיק לקבלת אפקט ארוך טווח או בחומר סיכה מבוסס מים ממש לפני קיום יחסים.
  • אם את חושבת שמה שגורם לתחושת חוסר הנוחות שאת חווה הוא אלרגיה לחומר מסוים, נסי להימנע מכל התכשירים המכילים חומר זה.
  • השתמשי בתכשירים המכילים פרוביוטיקה כדי לשמר ולקדם את בריאות נרתיקך. פרוביוטיקה מקדמת צמיחת חיידקים טובים ומשמרת את האיזון בנרתיק.
  • הימנעי משימוש במוצרים המכילים כימיקלים, בישום, צבע ושאר גורמים אלרגניים.
  • הימנעי ממגע מיני בזמנים בהם את סובלת מסימפטומים של חוסר נוחות כדי לאפשר לנרתיק להחלים.
  • הימנעי מגירוד באזור המגורה. אין ספק שזה קשה אבל גירוד רק יחמיר את המצב, יגרום אדמומיות וחוסר נוחות נוסף. (בדגש על גירוי בפות עצמו).
  • תמיד נגבי מקדימה לאחור, השתמשי בנייר טואלט לבן ולא מבושם.
  • הימנעי באזורי רחצה ציבוריים כמו בריכות, וג'קוזי בספא.
  • הגני על עצמך בזמן מגע מיני באמצעות שימוש בקונדומים.
  • לבשי תחתוני כותנה ולא תחתונים מבדים סינטטיים. שמרי את תחתוני התחרה וג'ינס הסקיני להזדמנויות מיוחדות ולבשי אותם לפרקי זמן קצרים.
  • החליפי פדים, טמפונים ותחתוניות כל 3-4 שעות.